وبلاگ دوره های آنلاین

برگزاری دوره های مختلف بصورت آنلاین

وبلاگ دوره های آنلاین

برگزاری دوره های مختلف بصورت آنلاین

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
آبان

برای دانلود پایتون وارد سایت زیر شوید

https://www.python.org

بعد از قسمت دانلود ورژن ۳٫۵٫۲ رو دانلود کنید
یک فایل exe دانلود میشه و به راحتی میتونید پایتون رو نصب کنید

photo_2016-11-15_10-53-54


 ✍اگر بعد از نصب پایتون هنگام اجرای پایتون با ارور زیر مواجه شدند

api-ms-win-crt-runtime-l1-1.0.dll is missing

وارد لینک زیر گردید و با توجه ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن ویندوزتون برنامه Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015 را نصب کنید تا مشکل برطرف گردد

http://blog.spreendigital.de/2015/09/01/how-to-fix-the-api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0-dll-is-missing-error-for-delphi-10-seattle/


  • مدیر وب سایت
۲۹
آبان

در آخرین روزهای سال ۱۹۸۹ یک جوان هلندی به نام خَودو فان روسوم که از تعطیلات کریسمس حوصله اش سر رفته بود، تصمیم گرفت سرش را با رایانه شخصی اش گرم کند. تصمیمی که به تولد زبان برنامه نویسی پایتون منجر شد. خَودو فان روسوم یک برنامه‌نویس رایانه‌ای اهل هلند است، کسی که به عنوان نویسنده زبان برنامه‌نویسی پایتون شناخته می‌شود. او در جامعه پایتون به عنوان یک دیکتاتور خیرخواه جاویدان شناخته شده‌است. این بدان معنی است که او پیوسته فرایند توسعه پایتون را زیر نظر دارد و در زمان‌های لازم تصمیمات ضروری و مناسب را برای آن اتخاذ کرده‌است.
پایتون یک زبان برنامه نویسی رایگان، متن باز، همه منظوره و مفسری می باشد که دامنه گسترده ایی از حوزه های نرم افزاری را پوشش می دهد. نظیر : گوشی ها، وب، دسکتاپ، بازی، گرافیک، سرور، دستگاه های صنعتی و … . زبان برنامه نویسی پایتون از قدرت و سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد که در اکثر سرورها و سیستم عامل های دسکتاپ که بر پایه یونیکس می باشند، پایتون در نقش یک ابزار اساسی و بسیار کارآمد قرار دارد که به صورت پیش فرض نصب می باشد. از قدرت زبان برنامه نویسی پایتون می توان به قدرت شی گرایی فوق العاده آن اشاره کرد، که در حقیقت در هنگام برنامه نویسی از قدرت مانور بسیار بالا و همچنین با جدا سازی بخش ها قادر خواهید بود سازگاری و انعطاف پذیری بالایی به برنامه خود ببخشید، تا آنجا که امکان دارد بخش ها، کلاس ها و ماژول ها در تداخل حداقلی با یکدیگر بسازید.

یکی از خاصیت های جالب پایتون، خاصیت چسب بودن آن است، به طوری که به راحتی می توان از توابع و ماژول های نوشته شده در بقیه زبان ها C) ،C++ ،java و…) در پایتون بهره برد.

پایتون یک زبان اسکریپتی و بسیار قدرتمند و گسترده هست و این روزها می توانید آثاری از نفوذش رو تقریبا همه جا ببیند از پروژه های ساده و بسار کوچک گرفته تا پروژه های عظیم چون برخی از نرم افزار هایNASA .
جالب است بدانید مایکرو سافت نیز این زبان را با نام IronPython در تکنولوژی Net. خود گنجانده است !!!!

پایتون در کجا استفاده می شود؟
مشهورترین کاربر زبان پایتون غول دنیای اینترنت یعنی گوگل است. پایتون به‌عنوان زبان مورد‌علاقه برنامه‌نویسان گوگل شناخته می‌شود. موتور پردازش ابری گوگل با نام Google App Engine از پایتون پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌هایی را که به‌‌محاسبه‌های سنگین و پیچیده نیاز دارند با پایتون نوشته و از طریق App Engine اجرای آن را به سرورهای قدرتمند گوگل بسپارید. 
ناسا نیز از دیگر استفاده‌کنندگان پایتون است. به‌صورت دقیق‌تر شرکت United Space Alliance شرکت اصلی پیمانکار مسئول نگه‌داری شاتل‌ها در ناسا از پایتون برای برنامه‌نویسی‌های علمی، طراحی رابط کاربر و توسعه سریع نرم‌افزار بهره می‌برد. 
همچنین شرکت اتودسک که از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان نرم‌افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و مصور‌سازی است، از پایتون برای ایجاد قابلیت اسکریپت‌نویسی در محیط مایا استفاده می‌کند. 
اما تصور نکنید که استفاده از پایتون تنها به‌محاسبه‌های علمی و کاربردهای مهندسی محدود است؛ جرج لوکاس شرکت ILM(سرنام Industrial Light and Magic) را در سال ۱۹۷۵ برای ایجاد جلوه‌های ویژه فیلم اصلی جنگ ستارگان تأسیس کرد. این شرکت هم اکنون برای ایجاد جلوه‌های ویژه، گرافیک کامپیوتری و مدیریت سیستم‌ها از پایتون استفاده می‌کند. 
و در‌نهایت می‌توان از شرکت فیلیپس نام برد. این تولید‌کننده سرشناس وسایل الکترونیکی و مصرفی برای توسعه سریع نرم‌افزار، کنترل خط تولید و سیستم کنترل کیفیت خود از پایتون بهره می‌برد.

  • مدیر وب سایت