وبلاگ دوره های آنلاین

برگزاری دوره های مختلف بصورت آنلاین

وبلاگ دوره های آنلاین

برگزاری دوره های مختلف بصورت آنلاین

مسترپیج چیست ؟

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ق.ظ

مسترپیج به طراح این امکان را می دهد تا یک صفحه یا قالب ( الگو ) پیش ساخته را برای ساخت صفحات دیگر ، طراحی نماید . 
در واقع مسترپیج ظاهر ، قالب و نحوه عملکرد کلی گروهی از صفحات را در پروژه یا وب سایت شما تعیین می کند . سپس می توانید صفحاتی را به عنوان صفحات محتوا ، به صورت تکی ایجاد نموده که این صفحات شامل محتوا متغیر سایت شما بوده و آن ها را به مسترپبج متصل می کنید . 
هنگامی که کاربر صفحه محتوا ( Content Page ) را درخواست می کند ، سرور ASP.Net صفحه محتوا را با صفحه مسترپیج ترکیب کرده و تم های موجود را به آنها اعمال نموده و خروجی را در قالب یک فایل می سازد . 
برای درک بهتر مسترپیج ها ، یک مثال می زنیم . همین سایت ما ، از یک مسترپیج در هر یک از بخش های آموزشی خود استفاده می کند . همانطور که متوجه شده اید ، عنوان ( هدر صفحه ) ، نوار های سمت چپ( شامل منو و تبلیغات ) از مسترپیج آمده و فقط بخش درونی صفحه که حاوی مطالب آموزشی است ، در هر صفحه تغییر می کند ( در واقع این بخش صفحات محتوا Content Page است ) .

مزایای استفاده از مستر پیج ها :


به وسیله مسترپیج ها ، در سایت های بزرگ می توانید برای هر بخش سایتتان ، یک قالب یا الگو تعیین کرده و سپس با اتصال هر صفحه محتوا به آن ، به سرعت صفحات جدید را طراحی نمایید . 
در روش معمول و قدیمی ، طراح مجبور بود که قالب را برای هر صفحه Copy و Paste کرده و تغییرات را در صفحه جدید اعمال کند . اما با مستر پیج ، بخش های تکراری را به صورت یک الگو درآورده و سپس به وسیله یک کد ساده ، صفحه محتوا را به آن متصل نمایید . 
مزایای استفاده از مسترپیج عبارتند از :

  1. هر زمان که می خواهید تغییری در قالب سایت خود یا بخشی از آن اعمال نمایید ، فقط کافی است کد فایل مسترپیج را تغییر داده و در این حالت تغییر به تمامی صفحات مرتبط به آن اعمال می شود .
  2. می توانید بخش های آماده ای از کدها و کنترل ها را در مسترپیج تعیین کرده و از آن در تمام صفحات به صورت مشترک استفاده نمایید .
  3. سرعت طراحی و تغییر در سایت ده برابر شده و حجم کدنویسی کاهش می یابد.
  • مدیر وب سایت

asp.net

mastepage

مستر پیچ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی